Naxos

Nu är vi på Naxos vilket är en väldigt fin ö där husen verkligen är sådär som man tänker att grekiska hus ska vara, vita och blåa. Alla hus är självklart inte så men många. Det är väldigt fint nere i hamnen också för där är det massor av restauranger. 

Stranden här är fin och solstolarna här är billigast att hyra hittills (vilket är ett plus haha) igår låg vi på stranden hela dagen och drack supergoda drinkar till lunchen, smakade glass. 
På kvällen mådde jag dåligt men tror det beror på att jag druckit dåligt nu den sista tiden. Så mitt mål nu är ju att dricka massor under dagarna (vatten alltså, inte öl).

Vi gick ut och åt igår. Jag var så sugen på skaldjur och beställer räkor. Fick fyra räkor och lite pommes. Blev inte superimponerad och inte särskilt mätt. Toves mat var dock god och bra. Efter en promenad köpte vi varsin crepes med choklad i! Mums!!! Det var så sjukt gott. (Jag har tjatat om crepes i tre veckor nu haha)
Idag åker vi iallafall vidare till Ios. Båten går 15.50 och sen när vi kommer fram måste vi hitta boende för det har vi inte gjort än! Tove är rätt chill med det men jag är lite nervös (min familj vet hur jag blir när något är oplanerat haha). Det är spännande men lite läskigt! 
Nu väntar jag på att Tove ska vakna så stt jag kan börja packa väskan :)
/A

Kommentarer:

1 Hasse:

Amanda, det är bra träning att åka runt utan totalt planerad rutt med boende mm. Det är tur att Tove är chill...
Det låter som att ni har det härligt och ser underbart ut.

Kommentera här: